Черен хляб с розмарин и маслини

17:03 nas 10 Comments


продукти:
500 гр черно брашно, 
1 пакетче суха мая, 
100 гр кисело мляко, 
250 мл топла вода, 
щипка сол, 
1 ч.л захар, 
1 с.л сух розмарин, 
2 с.л зехтин, 
маслини


приготвяне:
От всички продукти без маслиние(те се добавят накрая когато вече се е оформило тестото) за замесва меко тесто.
Покрива се и се оставя на топло да удвои обема си.
Когато е готово се омесва  леко няколко пъти, оформя се, овалва се в брашно и пак се оставя да почине докато  се загрее фурната.
Формата в която ще печем трябва да бъде с капак. Тези от йенско стъкло вършат чудесна работа :)
Намазнява се и се поставя във фурната, която се включва на 180'С.
Когато се достигнат градусите формата се изважда поставя се внимателно хляба, правят му се леки разреци, похлупва се с капака и се поставя да се пече.
След около 20 мин се маха капака и се пече до готовност.
Изважда се, леко се напрусква с вода и се покрива докато изстине напълно.





10 коментара:

  1. Насе, невероятно изглежда хлябът! Благодаря ти за рецептата! Поздрави и хубава седмица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Дани :)
      Хубава седмица и на теб

      Изтриване
  2. Много интересно това с капака,никога не съм пекла така,благодаря за хубавата рецепта,Насе,а хлебчето е прелест!Сърдечен поздрав! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, от баба ми знам, че тестените неща не се слагат в сгорещена фурна защото рязко се изпичали отгоре, не се надували и вътре оставали сурови. Явно капака избягва точно това, а в същото време се получава хубава твърда коричка :)
      Поздрави и хубава седмица

      Изтриване
  3. Вкусен и здравословен хляб! Меся често, но още не съм правила с маслини и е крайно време да опитам!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Време е, да ;)
      Аз сложих съвсем малко за цвят, че мъжа ми не ги обича и неможах много да ги усетя :)

      Изтриване
  4. Обожавам комбинацията розмарин и маслини! Чудесно хлебче!

    ОтговорИзтриване
  5. Браво! Много ми допадна тази рецепта - чудесен ароматен хляб си получила. Технологията е новост за мен, ще пробвам :)

    А... и честит 3-ти март! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честит празник и на теб ( на патерици) :)

      Изтриване