Шоколадова торта с портокалов крем

22:58 nas 8 Comments


 Честит рожден ден на блога :)
В началото създадох блога си като електронен бележник-рецептурник, където да запазвам рецептите си и да са ми достъпни където и да съм. С времето все повече хора ме питаха как съм приготвила дадено нещо. Тогава реших да направя рецептурника си публичен и така се появи В моята кухня
Искам да благодаря на всички, които се отбивате при мен, за подкрепата и вдъхновението с което ме изпълвате. Благодаря Ви, че ви има.
Почерпете се виртуално :)


продукти:
блат
200 гр масло,
200 гр черен шоколад,
1 ванилия,
3 яйца,
200 гр захар( ако шоколада е млечен, може да се намали),
100 гр брашно,
1/2 ч.л сода бикарбонат,

за крема:
400 мл прясно мляко,
50 гр захар,
2 с.л царевично нишесте,
80 гр масло,
сока на 1 портокал,
1 ч.л настъргана кора от портокал,
3 жълтъка,

3 белтъка,
пудра захар на вкус,


приготвяне:
блата
Яйцата се разбиват със захарта и ванилията.
Шоколада и маслото се  разстапят на котлона след което бавно се добавят към яйчената смес.
Прибавя се  брашното смесено със содата и се разбърква хубаво.
Пече се на 180'С за около 1 час.

крема:
300 мл от млякото заедно със захарта и маслото се затоплят на котлона.
След като се разтопи захарта се добавя сока и кората от портокал.
Нишестето се разбърква с жълтъците и останалото мляко.
На тънка струя се сипва към останала смес.
Бърка се непрекъснато до сгъстяване.

Изстиналия блат се издълбава в средата и се пълни с крема.
Накрая тортата се гарнира с разбитите на сняг  белтъци с пудрата захар.






8 коментара:

  1. Честито ти! Усещането за добре свършена работа е много хубаво, нали! Продължавай все така! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Честита годинка,Насе!Все така продължавай да ни представяш вкусни и находчиви рецепти!С удоволствие ще се почерпя от този изключително изкушаващ десерт!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Честита една година! Чудесна торта за чудесен повод! Още много вкусни и успешни години на теб и на блога, NAS!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря Ви за хубавите думи !
    От кулинарки като вас за мен е голяма чест :)

    ОтговорИзтриване
  5. С малко закъснение - Честито и от мен! Страхотно местенце си създала! Започвам да разглеждам с голямо удоволствие! Пожелавам много вълнения в кухнята и безкрайно вдъхновение!

    ОтговорИзтриване
  6. Честита годинка на блога ти, Насе! Благодаря ти за всичко, което споделяш с нас! Тортата е прекрасна, ароматна и неустоима!
    Още много години да ни радваш с вкусните си кулинарни творения!

    Прегръдки и един прекрасен weekend!

    ОтговорИзтриване